Hírek : Hivatalosan elkezdődött a csepeli gerincút építése |
Hivatalosan elkezdődött a csepeli gerincút építése
2010.06.18. 13:23
Ideiglenes HÉV-pályát alakítanak ki és csatornáznak - Jövő szeptemberre készül el a 2,5 kilométeres útszakasz
Tizenhét évet kellett várni a főpolgármesteri ígéret után arra, hogy elérkezzen 2010. június 17., a csepeli gerincút építésének hivatalos kezdő napja. Az 1993-as ígéretet tevő Demszky Gábornak, Budapest főpolgármesterének helyettese, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes csütörtökön Csepelen, a Corvin és a Csőgyár utca sarkán tartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy „megkezdődik a gerincút építése, ami hatékonyabb közlekedést és csökkenő környezeti terhelést biztosít a városrész számára.” Tóth Mihály, Csepel polgármestere nyomatékosan emlékeztetett rá, hogy a XXI. kerület lakói joggal igényelték az ígéretek teljesítését, a gerincút létrehozását. Csepel 800 millió forint értékű önkormányzati ingatlan átadásával járult hozzá a nyomvonal kialakításához. A munka megkezdése mindenképpen örvendetes. A csepeli Önkormányzat a maga területén mindent megtesz a munka zavartalanságáért, a határidők betartásáért, de ugyanezt várja el a főváros vezetőitől is. A munka az ideiglenes HÉV-pálya megépítésével és a csatornázással kezdődik.
A volt Szabadkikötő út, a mai Weiss Manfréd út – Szállítók útja csomópontot a Posztógyár utcával összekötő 2,5 kilométeres útszakasz 2011 szeptemberére készülhet el – ismertette a beruházás legfontosabb részleteit a helyszíni bejáráson Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és Tóth Mihály, Csepel polgármestere. A csaknem 6,9 milliárd forintos fejlesztést 3,745 milliárd forinttal támogatja az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja.
A Csepeli gerincút első 2,5 kilométer hosszú és 40 méter széles szakasza a Weiss Manfréd út – Szállítók útja csomóponttól a Posztógyár utcáig vezet. Az útszakasz a Weiss Manfréd útnál jobbra ágazik, ahol jelzőlámpás csomópont biztosítja a biztonságos csatlakozást a meglévő utakhoz (Corvin utca, Kossuth Lajos utca, Kapisztrán János utca, Petróleum utca).
A tervezett nyomvonalat külön szinten keresztezi a Csepeli HÉV pályája. A kereszteződésnél új híd épül, ami átíveli az utat és a meglévő iparvágányt. A híd után az út balra kanyarodik és párhuzamosan halad a Csőgyár utca – Gyepsor utca – Magyar utca vonalával. Onnan az út a Posztógyár utcáig halad tovább, majd azon keresztül csatlakozik a II. Rákóczi Ferenc utcához. A déli irányú forgalom az átépülő Betű utca nyomvonalán csatlakozik a gerincútba. A Posztógyár utca – Betű utca egyirányú utcapárrá alakul, ideiglenesen a főúthálózat részévé válik.
A Fővárosi Önkormányzat által megvalósított projekt legfőbb célkitűzése az eljutási idő és a környezeti terhelés csökkentésén keresztül a kerületben lakók életminőségének növelése és a népességcsökkenés megállítása. A fejlesztésnek köszönhetően a helyi vállalkozások versenyképessége is nő, hiszen megközelíthetőségük jelentősen javul. A projekt mindezeken túl hozzájárul Budapest komplex közlekedési rendszerének fejlesztéséhez a környezetvédelmi szempontok és a lakossági igények figyelembevételével.
A Fővárosi Önkormányzat és a beruházást megvalósító konzorcium 2010 májusában írták alá a projekt építési szerződését. A kivitelezés ez alapján a Budafoki úti főgyűjtő csapadékcsatorna és HÉV híd átépítésének munkálataival kezdődik. A csatornaépítés, a HÉV-híd átalakítása és a HÉV forgalom ismételt üzembe helyezése várhatóan 2011 márciusában a gerincút kiépítése pedig 2011 őszén fejeződik be.
Kérdésre válaszolva a szakemberek elmondták, hogy a gerincút nyomvonalán mintegy 400 fát kell kivágni, amelyeknek a helyére az előírtnál lényegesen többet, kétezer fát fognak ültetni.
A sajtótájékoztatón elhangzott: a gerincutat a Kvassay hídtól az M0-ás csomópontig kell majd vezetni, összeköttetést teremtve a Csepel-szigeti gerincúttal. Jelentős javulás csak így érhető el az egész sziget közlekedésében
|